Подбрани връзки по темите:

понеделник, 21 декември 2009 г.

Гледах AVATAR !

Бързам да напиша своя коментар, докато съм още под въздействието на тази фантастична приказка. Хубава приказка! Липсваше ми старият хубав разказ за добрите и лошите, които винаги стигат до борба (всеки с неговите си средства), в която побеждават добрите.





Това е актьорът Сам Уортингтън (Sam Worthington), който от представител на лошите (земните жители) минава на страната на добрите (жителите на Пандора).
Жаждата за богатство и пари или човечността и природната хармония ще победят?
Колкото и критично да бях настроена към това, което щях да гледам, филмът ме грабна!



Мислех си, че ще бъде поредната прехвалена, пренаградена и т.н. прожекция, но за радост този филм е нещо различно.

Даже не мога да го определя като филм. Това е един фантастичен райски свят, в който попадаш (идвайки от реалния) и заживяваш с фантастичните герои, научаваш се как можеш да си имаш фантастичен летящ дракон, ... заедно с героя ти се приисква да не се връщаш в реалния свят, а да останеш на Пандора, защото там е това, за което си мечтаеш.

Не мога да разгранича точно дали заради 3D ефектите или заради сюжета, но аз се чувствах вътре в цялата игра: молех се "нашите" да успеят да се обединят и да победят алчната човешка цивилизация с всичките й супероръжия и технологии. Изглеждаше невъзможно. Някак неусетно се загатна връзката с индианските племена, борещи се за своя свят (от любимия ми филм "Винету").
И накрая добрите победиха!

Това, може би е един от редките случаи, в които се радвам, че се доверих на рекламата. Може би всеки се нуждае от подобно потапяне в мечтания свят на красота и хармония, за да се приземи малко в реалния свят и да направи преоценка на ценностите.
А тя, жестоката борба за оцеляване в съвременния свят си върви и съвсем не е гледане на филм (за съжаление).

Няма коментари:

Последователи на моя блог: