Подбрани връзки по темите:

понеделник, 13 август 2012 г.

2 в 1 - ДУЕТ "РИТОН" и ПАДАЩИ ЗВЕЗДИ

Юбилеен шоу спектакъл на дует "РИТОН" - 35 години творческа дейност - това е културното мероприятие, което тази вечер ще прикове вниманието ми.
Благодарение на ШЕФА, аз и болшинството от колегите ми (които са на работа към момента), както и още някой от семейството, станахме част от музикалния спектакъл.

Аз си ги харесвам още от ученическите години и затова слушането на песните ми достави голямо удоволствие. Трудно ми бе да слушам тези мелодични танцувални песни седнала на твърдата седалка в Летния театър на Варна, но ... "много хубаво не е на хубаво" (както е казал народът) и затова ще наблегна само на хубавото впечатление.





След концерта отидохме отново на същото място, където предната година (2011) за пръв път видях падаща звезда.

Както всяка година, Персеидите са на небосклона - от около 15 юли до 25 август.
Астрономите твърдят, че падащите звезди се виждат най-добре между полунощ и изгрева на Слънцето.
100 падащи звезди на час – това е най-силният и най-красив звезден дъжд през годината. Пикът е тази вечер (12 август 2012г., неделя).

На небето изглежда, че метеорите идват откъм съзвездието Персей, затова и така са наречени. Всъщност Земята, обикаляйки Слънцето, минава през опашката на кометата Суифт-Тътъл и нейните частички влизат в атмосферата и изгарят, оставяйки светла диря. Това са падащите звезди. Скоростта им е 60 км в секунда.


Персеидите са един от най-силните, динамични, стабилни и красиви звездопади в годината. Частиците, повечето от които с размер на песъчинка, изгарят в земната атмосфера и образуват звезден дъжд.

Тази година вече знаех какво трябва да видя, знаех и накъде да гледам и бързо-бързо, за по-малко от 30 минути успях да зърна 2 падащи звезди - някъде около 23,15-23,23 часа.
Така в 23 и 33 минути вече си тръгнахме за вкъщи.

Тази вечер съм доволна и предоволна, заредена с хубави емоции от всичко видяно, намислила желание, което може и да се сбъдне!
Животът все пак е хубав!

 

Няма коментари:

Последователи на моя блог: